13 elokuuta, 2012

oodi syksylle

roll away your stone 011


Auttakaa, musta on tulossa syksyihminen,
viimeiset 18 vuotta oon vannonut käsi sydämellä olevani kesäihminen, että parasta ikinä on rusketusrajat, kuuma asfaltti ja valoisat kesäyöt. Mun kesälle omistettu soittolista on tuntikausia pidempi kuin muille vuodenajoille (tää jos jokin on merkki tosirakkaudesta!!), jos mua masentaa niin tuoksuttelen aurinkorasvaa ja kuuntelen Paolo Nutinin Candya koska se muistuttaa mua Arguineguinin kallioista, merestä ja auringonpaisteesta, aloitan päivien laskemisen kesälomaan heti joululoman jälkeen, ja ennen kaikkea oon aina  vain tiennyt olevani kesäihminen.

Mutta tänä vuonna, syksy. Neuleet, värikkäät lehdet, take away -kahvi ja uudet syyskengät, miten hyvä syksyalbumi Mumford&Sonsien uusin tulee olemaan, punaviinin värinen kynsilakka ja se hetki, kun vihdoinkin voi alkaa käyttää pipoa.

hei muut syksyn rakastajat, i know you're out there, fiilistellään yhdessä.

25 kommenttia:

  1. Mumfor & sons on aivan ehdoton syksybändi. Niinkuin myös Florence & the machine :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep! ja jooo Florencekin on parhautta :-) mun pitää koota tälle syksylle uus soittolista kun oon nyt niin fiiliksis!

      Poista
  2. Anonyymi17:38

    syksy on aina ollu mun lempparein ikinä!! vaikka tykkäilen myös kesästä kun sillon on rentoo kun ei tarvii tehä mitään (okei sillon joskus, nykyään pitää painaa töitä hyi).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. musta tuntuu etten mä tee mitään minään vuoden aikana.... no ei tosissaa :-D saa nähdä oonko mä ensi vuonna vielä kesäihminen vai odottelenko syksyä.

      Poista
  3. täällä kans toinen syksyihminen! mäkin luulin olevani henkeen ja vereen kesän lapsonen mutta parina viimeisenä vuotena on tullut todistettua että tykkään kyllä syksystä enemmän, sillon kaikki on niin nättiä ja ihanan värikästä! puhumattakaan niistä ihanista neuleista ja pipoista mitä saa vetää päälle kun lämpömittarin asteet alkaa tippua pikkuhiljaa alaspäin. eli joo tosiaan, et ole yksin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeee! :-) en jaksa oottaa että tulee pipokelit

      Poista
  4. Jep, täällä ollaan! Etenki tän kökkökesän jälkeen oon vakuuttunut siitä, ettei se tosiaankaan oo paras vuodenaika.
    Tahtoisin jo tuon tyhmän, rumia rusketusraitoja tekevän auringon pois ja tilalle sateet ja kirpeän viiman.
    Koska eihän mikään oo parempaa, kun tulenhehkuiset lehdet, jotka heijastuu märästä asfaltista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tää kesä oli kyllä aika huono :-( mutta oooi, kyllä ne värikkäät lehdet on täällä jo kohta, onneks.

      (rusketusrajat on silti kyllä mun ikuisuusrakkaus shhh♥)

      Poista
  5. Oon huomannu itessäni saman piirteen. Rakastan kesää ja sen antamaa lepposaa fiilistä. Kesä on aina ollu yksinkertasesti paras. Nyt kuitenkin odotan sitä, että tulee pimeetä. Saa kääriytyä aamutakkiin ja poltella tuoksukynttilöitä. Odotan myös juuri neuleita, kaulahuiveja pipoja ja sitä syksyn ihanaa värimaailmaa! Ihanaa, että tulee syksy. :) Tosin ehkä odotan syksyä siitäkin syystä, että tää kesä on ollu melko mitäänsanomattoman tylsä eikä kelitkään suosineet. :o

    VastaaPoista
  6. Kesälle kasautuu jostain syystä paljon kaikkea: ei pitäisi missata yhtään aurinkoista päivää, täytyisi reissata ja seikkailla, kun kerrankin on kaunista ja loma. Siitä tulee stressiä, mikä on tietenkin hassua, koska kesällä pitäisi rentoutua. Syksyllä ei ole paineita (paitsi nyt kirjoitukset hmmmph): ainakin pieni uusi alku, ilmassa se tietty tuoksu sekä ulkona lumoavan kaunista, kynttilät ja teetä lempikahvilassa. Kunnon syksykliseitä mutta ah niin ihania!

    VastaaPoista
  7. Tänään olin aidosti harmissani, kun töistä päästessä mut vastaanotti aurinko ja lämpö, eikä pilvet ja pieni kirpeys ilmassa. :-( Kesäloma loppu jo, tahon syksyn.

    VastaaPoista
  8. Mäkin oon huomannut että oon nyt ihan innoissani syksyn saapumisesta!

    Rakastan sun blogia ♥

    VastaaPoista
  9. Aika kovin sai samaistua kyllä tähän tekstiin. Olen aina ollut kesäihminen, mutta tänä vuonna olen jotenkin yllättävän paljon odottanut syksyä. Haluan kynttilöitä, teetä, puiden lehtien punehtumista ja päästä käyttämään kaulahuiveja!


    VastaaPoista
  10. se kun ulkona ei tarvii hikoilla lempparifarkuissa, eikä muutenkaan ole nihkeä olo kuumuuden takia, leffat sadepäivinä, ja ah, pipot nimenomaan :-)

    VastaaPoista
  11. Anonyymi20:12

    mäkin rakastan kesää, ihan tosi paljon, mutta silti mulla tulee sellanen ihana olo vaan syksyllä. syystuuli, syys-sateet, syksyn aurinko on ihanan värinen ja viljapellot, värit lehdissä, neuleet, kumisaappaat, mustikat, syksyn ja alkavan talven tuoksu, kynttilät...sitten kun pimeys saapuu liian aikaisin ja tarvitaan villalapasia päivälläkin, niin se ihana olo lakkaa. vielä saa fiilistellä!

    VastaaPoista
  12. mä oon aina ollu syksyihminen: syksyllä pystyn pukeutumaan kaikkiin lempparivaatteisiin (jättineule+buutsit) , kuuntelemaan "sunnuntaimusiikkia" koko ajan ja hyvällä omalla tunnolla piileskellä sisällä elokuvien maailmaan uppoutuneena :-)

    VastaaPoista
  13. Anonyymi21:59

    Musta oli niin hassua kun mun äiti tänään ihan randomina töksäytti justiinsa et 'sä oot kyllä ihan syksyihminen.' mut tottahan se on, oon kai aina ollutkin. Syksyn värit ja lehtien rapina kenkien alla. Tumma taivas iltalenkillä, kahvilassa istuminen ja fiilistely. Aah, syksy on kyllä ihana mut talvi on niin loputtoman pitkä että sitä en oota yhtään...

    VastaaPoista
  14. syksy<3 viininpunanen kynsilakka on ihan superpakko saada täksi syksyksi! hei sun on ihan pakko jakaa joku syksysoittolista täällä :-)
    +aivan superihania kuvia!!

    VastaaPoista
  15. syksy on ehdottomasti paras vuodenaika! oon aina rakastanu sitä <3

    VastaaPoista
  16. Anonyymi07:31

    kysymys: käytätkö kuvien muokkaamisessa psd:itä vai muokkaatko itse? niissä on aina tosi ihanat värit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vähän vaihtelee! välillä käytän jotai psdeitä mutta jos vaan jaksan panostaa niin teen itse kaiken joka kuvaan erikseen :-)

      Poista
  17. neuleisiin kääriytyminen ja upeen värinen luonto sekä pimeät illat on mun mieleen ♥ mutta toisaalta rakastan myös kesää, aurinkoa ja lämpöö :D ja syksyllä tykkään aina kirjottaa enemmän, jotenkin sillon vaan inspiraatiota on enemmän.

    VastaaPoista
  18. oon kanssa alkanut huolestuttavan paljon fiilistelemään syksyä! aina olen kuvitellut, että tykkään keväästä ja kesästä eniten ja että syksyllä vaan masistelen ja blaah, mutta nyt oikein odotan kuulaita, kirpeitä aamuja ja värikkäitä lehtiä. pimeydestä en kyllä vieläkään niin innostu ja yritänkin väittää (lähinnä itselleni) olevani ennen kaikkea kevätihminen :-) identiteettikriisi, apua! toisaalta, miksi jokaisella pitäisi olla vain yksi lempparivuodenaika? ://

    VastaaPoista
  19. Mäki oon aina ollu kesäihmine, mut nyt oon kans ruvennu jo oottaa vähä kylmempiä ilmoja, pimeneviä iltoja, kuumaa teetä, villasukkia..... !!

    VastaaPoista
  20. you sold ur soul !! mää taas oon muuttnu ehkä talvi-ihmisestä kesäihmiseks. mutta talvi silti <3

    VastaaPoista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/