08 lokakuuta, 2012

Literally the Best Thing Ever: Zentangle

002

Jotenkin mun kalenterin sivut on viime viikkoina päätynyt näyttämään tältä.
Ootte varmaan jo kuullut tästä aikaisemmin mutta mä rakastuin vasta nyt! Zentangling, zendrawing, zendoodling, oli mitä oli, tää on rentouttavinta ikinä. Nää varmaan toimisi myös jonkinlaisena variaationa sieluntutkinta-mustetäplä-tutkimuksista.
Oon aina ollut ihminen joka koristelee vihkojen marginaalit epämääräisillä kuvioilla, mutta kunnon piirtämislahjat on aina uupunut, mikä on sääli koska kaikki mun huonot luonteenpiirteet kuten haaveilu, omiin maailmoihin unohtuminen ja aikaansaamattomuus selittyisi hyvin sillä että mä vaan oon taiteilijasielu. Onneksi on zentangling.

Moleskine illustration #44: Gramegaphone
(Moleskine illustration #44: Gramegaphone by Lex Wilson)


zentangle 1
(zentangle1 by Rowanberry Glass Art)


Lisää inspiraatiota esimerkiksi kuvioiden keksimiseen löytyy:
zentagle.com
TanglePatterns
Pinterestin zentagle -tägi

17 kommenttia:

  1. Ooh, ihania ! Mäkin piirtelen aina kaikki vihot ja monisteet täyteen, mutta kalenteri on aika tyhjä yleensä.. Ehkä pitäis munkin alkaa harrastamaan tällaista :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitäis! paitsi että tuon kalenterin kanssa on nyt semmoinen ongelma etten oikein ota selvää mitä mun pitäis minäkin päivänä tehdä kun oon piirrellyt niiden päälle..

      Poista
    2. Mä aloitin tänään piirtelemään noita mun kalenteriin, ja tiedän jo nyt etukäteen, etten voi sopia lauantaille mitään tärkeetä, kun oon piirtänyt siihen päälle!! Haha. Meidän opettaja varmaan tykkäs, kun piirtelin eturivissä ♥

      Poista
    3. haha ihana! mut siis nyt voit puolustautuu että nää on tosi tärkee rentoutumisharjoitus!! ;-))

      Poista
  2. mäki teen tollasia aina vihkoihin! :D

    VastaaPoista
  3. oho, en tienny et tommoselle on joku nimityskin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jooo kato ne on nyt ZENtangleja eli ihan virallinen rentoutumismuoto eikä mitään turhia töhertelyjä.. tai näin mä selitän opettajille kun ne saa mut kiinni kesken tunnin! :-D

      Poista
  4. oon nyt argentiinassa vaihdossa, ja aina ku oon turhautunut koulussa siihen etten ymmärrä niin oon alkanut tekemään näitä :D nyt mulla on joku kolme isoa vihkon sivua täpötäynnä tuollaista...

    VastaaPoista
  5. onnistut aina yllättämään sillä mitä uusia upeita puolia susta löytyy :o olet upea! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi olipas ihana kommentti :-) kiitos! ♥

      Poista
  6. OHO, mielenkiintoista, en tiennyt että zentangle on ihan virallinen nimitys! Hyvältä näyttää :---)

    VastaaPoista
  7. Vau onpas jänniä! Munkin taito saattaisi jopa riittää noihin :D

    http://id-bn.blogspot.fi

    VastaaPoista
  8. Ai tälle on virallinen nimikin? Minä ja isä ollaan tätä aina tehty, just vihkojen marginaaleihin ja papereihin ajatellessa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha joo en mä tiedä kuinka virallinen tää nimitys on mutta kyllähän se kuulostaa paljon hienommalle sanoa että tuhlas matikantunnin zentagleiluun kuin että tuhlas sen muuten vaan sutatessa vihkom reunaa :Dd

      Poista
  9. mite hienoja piirrustuksia ! vois itsekki alkaa töhrimään omaa kalenteria :D

    VastaaPoista
  10. en tiiä mihin postaukseen kommentois kun kaikki on niin kivoja! kerron kuitenkin nyt tähän että harrastan ihan samaa, muuten en osaa piirtää mut marginaalit ja kalenterin sivut täyttyy just tuommosista piirtelyistä :-D ja uudemman postauksen filmikuvat on ihania!! ja walk the moon jee<3 tulipas sekava ja pitkä kommentti anteeks...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sekavat ja pitkät kommentit on just mun lemppareita!! zentangleilu (ahh miten kauniisti taivutan suomeks) on parhautta. ja kiitos! ja walk the mooniin oon ollu ihan rakastunut nyt ehkä 3kk ja ooi että <3 tää bändi vaan nyt tekee mut tosi onnelliseksi hihi

      Poista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/