02 lokakuuta, 2012

now real life holds no appeal part 2: the rookies

Viimeksi kun puhuin tv-sarjoista sain tosi paljon kivoja kommentteja ja vinkkejä, joten voisin nyt toisenkin kerran puhua telkkarista! Oon ollut hävettävän huono uusien sarjojen katsastuksessa tänä syksynä mutta muutaman pilottijakson oon saanut aikaiseksi tsekata:


Elementary
Tämä on se Sherlock remake joka aiheutti pientä kohua koska Watson on nainen! Ja vielä Lucy Liu!! oooh the blasphemy!!! Mun mielestä Lucy Liu on mahtava Watson, se oli söpö ja hauska mutta samaan aikaan vahva ja fiksu. Oli myös kiva nähdä miten ainakaan pilotissa Watson ei vielä näe Sherlockia supernerona vaan kohtelee Sherlockia (ainakin välillä) vähän kuin huonosti käyttäytyvää pikkuveljeä. Molemmilla hahmoilla ja niiden suhteella on kuitenkin tosi paljon kehittymisvaraa joten saa nähdä miten käy.
Harmittaa vaan kun koko Sherlock Holmes -konsepti alkaa pikku hiljaa jo tuntua kuluneelta kun näitä remakeja on niin monia.



The New Normal
Justin Bartha!!!! Ehkä yksi mun suosikkinäyttelijöistä, ei oo koskaan saanut sitä tunnustusta jonka ansaitsee imho. Nyt Justin näyttelee toista puoliskoa miesparista joka adoptoi lapsen kohdunvuokraajan avulla.
Mulla on vähän sellainen fiilis että ihmiset tulee inhoamaan tätä sarjaa sen takia että se tukee stereotypioita (ja okei, aika suuri osa vitseistä pyörii niiden ympärillä) ja koska yksi hahmoista on tosi avoimesti sekä rasisti että homofoobikko. Oon katsonut nyt neljä ensimmäistä jaksoa ja vaikka välillä on pienesti myöhähäpeä iskenyt niin suurimmaksi osaksi tää on ollut tosi hellyyttävä ja suloinen sarja.
Pitää nyt vähä tarkkailla että miten tää etenee ja tuleeko tästä mun uusi guilty pleasure jonka katsomista en uskalla myöntää.
Ainiin, The New Normal on tosiaan Gleen tekijältä ja aika monet on verrannut Davidia&Bryania Kurtiin&Blaineen eli jos ootte Klainefanityttöjä niin kantsii ehkä tsekata tää!


Revolution
"I used to work at this place called  Google" "That's a computer thing, right?"
Katsoin pilotin ihan vain koska tän takana on Eric Kripke, joka on siis myös Supernaturalin luoja. Juonitiivistelmä siitä miten sähkö katoaa maailmasta ja ihmisten täytyy oppia elämään ilman sitä ei kuulostanut mitenkään hirveän innostavalta, mutta pakkohan se on Kripken uus katsastaa.
Pilotti oli ihan jees. Tää on vähän kuin FlashForward ja The Hunger Games olis saanut lapsen.
Hienosti on kyllä toteutettu, 15 vuoden ajaksi hylätty huvipuisto ja sceneryshotit umpeenkasvaneista suurkaupungeista näytti siistiltä, mutta muuten ei jaksanut kiinnostaa tarpeeksi. Meh.



666 Park Avenue
Kauniita ihmisiä ja kauhua Gossip Girlin ja Pretty Little Liarsin tuottajilta! Mulla oli odotukset korkealla. Tässä on tosi paljon tuttuja näyttelijöitä ja vaikuttaa laadukkaalta sarjalta, oon itseasiassa aika innoissani tästä. Kiinnyin hahmoihin jo alussa, ja tästä taitaa tulla sellainen sarja jota katsoessa saa hokea että "älä mene sinne, älä avaa sitä ovea, ei älä mene kellariin ääliö, pliis älä kuole pliisäläkuolepliisäläkuole".

Suomessa nyt syksyllä pyörimään alkaneista sarjoista seuraslistalla on ainakin Misfits (vaikka oon nähnyt nää jaksot jo kerran niin on se ykköskausi niin hyvä että voi katsoa uudelleenkin), Once Upon A Time (en päässyt alottamaan tätä aikasemmin niin varmaan ihan sama nyt Suomen tahtiin katsastaa että millainen tämä on), Twin Peaks (jep! suosittelitte monet tätä ja just sopivasti alko Kutosella pyörimään), Suomen Huippumalli haussa ja Big Brother.

Mitkä on teidän tämän syksyn sarjasuosikit?

14 kommenttia:

  1. Anonyymi19:41

    The New Normal on munkin mielestä tosi sulonen ja se saa ainakin hymyilemään ja hyvälle tuulelle :) Doctor Who on mulle se ihan ehdoton suosikki, joten just loppunutta seiskauden ekaa puoliskoa oon seurannu ahkerasti :) Kaipa sitä Supernaturaliakin pitäis tässä kohta alottaa kun eikös se kausi 8 ala huomenna tai jotain?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo huomenna se Supernatural taitais taas alkaa! en oo vielä varma jatkanko katsomista koska en oo tosiaan tykänny kahdesta edellisestä kaudesta ollenkaan, mutta toisaalta tuntuis oudolta olla katsomattakaan? :-D on tää vaikeeta!

      Poista
  2. tiedän jo nyt, ennen kuin olen katsonut jaksoakaan, että tuosta the new normalista tulee niin mun lemppari :--D sopii niin hyvin mun pitkän sarjarakkaus-listan jatkoksi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi hyvä! se on tosi suloinen sarja

      Poista
  3. Ehdottomasti mun tän hetkiset sarjasuosikit on American Horror Story (joka tulee uuden tuottiksen kanssa takas ihan just jee!!) ja Girls. Girls on ihana New Girl-tyyppinen komedia mutta realistisempi, hauskempi ja parempi muutenkin. Lena Dunham (Girlsin tuottaja, kirjoittaja ja näyttelijä) on kun Tina Fey junior :D Toivottavasti sekin palaa tauolta piakkoin. AHS on taas piristävän hyvää kauhua, jossa on hyvä juonikin. Jos ei Walking Dead nappaa niin AHS:n pitäis ainakin! Ja mitäköhän muuta.. Mad Men tietty nappailee aina, ykkössuosikki :-)

    Munkin on pitänyt katsoa Twin Peaksia uudestaan jo jonkun aikaa, harmi etten oo kerinnyt katsoa Suomen tv:stä, oon varmaan jääny jo pulkasta...

    Kauheen pitkä kommentti, aina tätä tekstiä tulee jos on tv-ohjelmista puhe xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oooh Girls! oon kuullu tuosta tosi paljon hyvää, pitäis ehkä tsekata :-)

      AHS multa jäi siinä vaiheessa kun se lateksipuku tuli kuvioihin.. plus oon sitä mieltä että jos saat Zachary Quinton sun sarjaan niin sille pitää antaa vähän isompi rooli! tosin taisin kuulla huhua että se olis nyt palaamassa takaisin kakkoskaudelle? Ehkä mun pitää yrittää uudelleen.

      Poista
  4. ah, mahtavaa kun sulta saa vinkkejä sellasista sarjoista mistä en oo ikinä kuullukkaa! varmasti sitten kun oon kattonut loppuun kaikki tänhetkiset projetkit, tuun tänne kurkkimaan :-)

    VastaaPoista
  5. Ihanaa, syksy saapui ja kaikki lempisarjat jatkuvat :--) ! mm. Doctor Who, Dexter, Supernatural ja The Walking Dead, jess!

    VastaaPoista
  6. kannattaa antaa AHS:lle toinen mahis, 2. kausi perustuu 60-luvulle ja tietääkseni tapahtuu jossain mielisairaalan tapasessa ainaki :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. katoin just jonkin previewin tuosta kakkoskaudesta ja aika hyvältä näytti! ehkä mä tosiaan annan toisen mahdollisuuden :-D näitä kauhusarjoja ei kuitenkaan turhan monia ole

      Poista
  7. Mistä ihmeestä oikein näit ton 666 Park Avenuen? D: Netistä vai ABCltä vai mistä? Ite yritin ragegooglata, mutta näyttävät noita vaan Jenkkilässä.. Yhyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. torrenttina latasin (pitäiskö tästä olla sillee hyshys? ehkä pitäis)

      Poista
  8. kolme miestä ja tyttö sekä miehenpuolikkaat on kyllä päivien pelastajia jos sattuu telkkarin ääreen silloin kun ne tulee!

    misfitsistä oon kattonu kaks ekaa kautta, mutta ei kertauskaan pahaa tekisi ;) se on loistava!!

    VastaaPoista
  9. beebeetä tulee kyllä aina syksyisin tapitettua! Mutta ainakin ensimmäinen jakso tuota Once Upon a Timea olis tarkotus katsoa :)

    VastaaPoista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/