02 toukokuuta, 2013

hurraa huono televisio

Mä katson paljon televisiota. Tykkään laatusarjoista, joiden sceneryshotit saa mut haukkomaan henkeä ja kalliilla budjetilla tuotetuista historiallisista minisarjoista, mutta jos päätän käyttää viikonlopun ahmien sarjan tuotantokauden kokoisissa haukuissa, tartun todennäköisemmin johonkin mistä tv-kriitikot näkee painajaisia.

Viimeisten kahden viikon aikana oon ahminut Hemlock Groven koko ekan, ja toistaiseksi ainoan, tuotantokauden. Hemlock on uusin Netfilixin omista sarjoista, ja se kertoo murhamysteeristä kaupungissa, jossa ihmissudet, vampyyrit ja muut kummajaiset näyttäisi juoksentelevan vapaasti.
Ensin päätin että katson yhden jakson koska Landon Liboironilla on kiva naama. Sitten katsoin pari jaksoa lisää koska oli tylsää, ja lopulta sitten koko sarjan koska öö.. no ihan vaan koska.

(i prefer sexy man-beast too, tbh ♥___♥)

Netistä löytää paljon arvosteluja jotka haukkuu Hemlock Groven camp-henkisyyttä, tökeröä dialogia ja b-luokan kauhuleffajuonta ja mä vähän hämmennyin, koska kaikkien näiden ominaisuuksia takiahan mä tätä sarjaa katson? Hemlock Grove vetää kaiken niin överiksi että voi vaan nauraa - ja tää sarja kyllä tietää sen itsekin. Eli Roth tuntuu välillä melkein tekevän pilaa itsestään ja omista kauhuleffoistaan, ja nyt kun oon lukemassa kirjaa johon tää sarja perustuu niin voin sanoa että Brian McGreevykin on aika hauska jätkä.

Hemlock Grove käyttää hyväkseen jokaista kauhutropea ikinä (jopa Frankesteinin hirviö löytyy, ja sen nimi on Shelley, i kid you not) sekä viittaa jatkuvasti muihin tv-sarjoihin ja leffoihin.
Murhamysteeri ja kaikki tää outous ja kieroutuneisuus muistuttaa mua vähän Twin Peaksista, tosin tää olis varmaan sit sellainen Up To Eleven -versio siitä.

En mä kovin ylpeänä voi lisätä tätä sarjaa mun lempparisarjojen listalle, mutta ainakin jos parhaista guilty pleasure -sarjoista puhutaan niin tää olis aika korkealla. Tosin oon nyt katsonut tätä uutta kautta Viidakon Tähtösistä aika innoissani, no shame.

Mitkä on teidän suosikit sarjoista, jotka on niin huonoja että ne on jo hyviä? Nyt ne noloimmat guilty pleasure -sarjat esille!

ps. En tiedä pitäisikö aina antaa joku gore-varoitus mutta tosiaan, jos kuopistaan poksahtelevat silmämunat ja ihmiskropat, jonka toinen puolisko on syöty pois ei ole ihan sun juttu niin kannattaa ehkä valita jokin muu guilty pleasure -sarja. (◕‿◕✿)

14 kommenttia:

  1. The Beauty and The Beast versio 2012. Neljänteen jaksoon mennessä oli jo romanssia, joka ei toimi, ura vaakalaudalla ja ollakko-vaiko-eikö-olla suhde, pientä kolmiodraamaa ja tyyppi joka muuttuu pedoksi jos suuttuu ja salainen korruptoitunut organisaatio joka nyt koettaa saada päähenkilöt kiinni.

    eikö tää täytä guilty pleasure sarjan tunnusmerkit?
    ps. päähenkiköä näyttelee smallvillestä tunnettu kristin kreuk.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha voi ei muistan kun mietin joskus syksyllä että mistä kaikista uusista sarjoista katson ekan jakson ja tää oli yks vaihtoehto :') jätin kuitenkin väliin vaikka täähän kyllä just kuulostaa sellaselta "so bad it's good" -sarjalta..

      Poista
  2. sillon ku kokeilin netflixiä nii katoin kolme tuokkaria sons of anarchya.. se ei joo oo ollenkaan noin "paha" enkä tiiä voiko sitä ees laskee guilty pleasureksi, mutta ei se ihan oo kuitenkaan semmonen sarja, mistä yleensä innostun :--D koukutti mut kyllä täysin ja alko just silleen salakavalasti, "mä katon vaan pari jaksoo ihan kokeilumielessä". ja kuinkas sitten kävikään.......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo toi on pahin!! oon päättäny kattoo vaikka mitä sarjoja vaan sen yhden jakson kokeiluna mut sit "no pilotithan on usein huonompia ku sarja yleensä ja enhän mä voi jättää kesken tätä juonikäännettä ja oho ekan kauden lopussa tuliki cliffhanger ei pysty jättää tähän.." :-D

      Poista
  3. dieetit vaihtoon <33 ihan paras! samoin supernanny saa mut aina liimautumaan ruudun ääreen jos se sattuu tulemaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua onks tää dieetit vaihtoon se missä ne yhdessä välissä näyttää kaiken mitä se tyyppi on syönyt TUNKEMALLA NE RUUAT LÄPI SEMMOSESTA MUOVIPUTKESTA? eww :-Ddd mut joo, kaikki realityt on kyllä aika häpeärakkaus ♥

      Poista
  4. Aaa huonot sarjat on parhaita :DD Mun kaikkien aikojen lemppari on kyllä Povipommin päiväkirjat, eli tän Jordanin realitysarja :D. Katoin ihan innolla kaikki jaksot! Nykyään OCn täydelliset naiset on se lemppari :D. sekä tietty sinkkulaiva <3. Tommosista epärealityistä sitten valehtelevat viettelijät on varmaan paras :D. Vampyyrinpäiväkirjoja katoin kans pari ekaa kautta silleen facepalm-ilmeellä, mutta katottava sitä oli silti :D

    Mut niin alkuperänen asia oli, että heitin sulle haasteen! http://hamppukaupunki.blogspot.fi/2013/05/musiikki-kertoo-kaiken.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ugh miks blogger ei suostunu postaamaan mun vastausta tähän!!
      mut joo, sinkkulaiva on munkin pahe <3
      ja vähän söpö toi haaste, tulee ihan galtsuajat mieleen, teen ton ehkä jossai välissä!

      Poista
  5. Okei, kommentoin tänne jo aiemmin, mutta täältä mut löytää taas. Ja miksi?
    En usko tätä, mutta lähes kaikista näistä tv-sarja-postauksista on löytyny joku semmonen sarja, jota olen ennemmin tai myöhemmin kattonu. Juuri eilen aloin katsomaan Hemlock Grovea ja siinä oli kaikki mitä toivoin, paitsi se loppu. Mä kun olen tämmönen romantikko, joka ei siedä (spoiler) lemppari-parin eroa kuolemalla (tai muutenkaan...).
    No mutta kappas, tulin katsomaan löytyiskö blogistasi jotain vanhoja sarja-suosituksia, ja tämä hyppäsi ensimmäisenä esille! Sattumaa? I don't believe in such things.
    No tämän maratooni kommentin tarkoitus oli vaan kiittää sua näistä mahtavista tv-sarja postauksista, oon löytäny täältä myös pari muuta mahtavaa sarjaa, joita oon seurannu. Ps. nyt syksyllä on alkanu/alkaa pari tosi kivaa sarjaa, mm. Sleepy Hollow, aika perus sinällään, mutta muhun iski fantasia-fanina ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. !!! MÄKIN OON KATSONUT SLEEPY HOLLOWIA NYT,
      en tosin oikein vielä tiedä tykkäänkö (ainakin tässä kakkosjaksossa se John Cho ruumishuoneella kohtaus oli ehh... naurettava?) mutta kuitenkin, ihan kiinnostava. ja tosiaan jossain tässä kuukauden tai parin sisällä on tulossa taas tv-postaus ja siinä sitten vähän hienommin muotoiltu mielipide Sleepy Hollowista ja muistakin syksyn uutuussarjoista kun pitää taas jokainen vähänkään kiinnostava pilottijakso tsekata ;-)

      Poista
    2. Joo, hämmentävä vähintäänkin, siis se ruumishuonekohtaus...
      Mutta ite oon nyt ettiny täällä ihan himona kaikkia uutuussarjoja tälle syksylle, ja oon löytäny ainaki Agents of S.H.I.E.L.D., josta alan kohta katsomaan ensimmäistä jaksoa, sitten Almost Human vaikutti ok, samoin the 100, vai mikäköhän se oli, kertoi nuorisorikollisista jotka lähetetään maan päälle 90+ vuotta ydinsodan tai jnk. sellasen jälkeen. Ja sit tomorrow's people oli vähän teineille suunnattu mitä katoin traileria mut nojaa, miksipä ei kokeilla.
      Ootan innolla sitä sun postausta! :) Jossain vaiheessa ajattelin tehdä semmoisen itse, mut ei ehkä sittenkään, kun mun blogi on vähän painottunu tonne valokuvauksen puolelle. . :)

      Poista
    3. hihi, jotain samoja löytyy munkin listalta, Agents of S.H.I.E.L.D nyt on ihan _pakko_ katsastaa ja toi The 100 on semmonen mitä oon vähän miettinyt että ehkä pitäisi.. BBC :n uus Atlantis on kans ihan must vaikkei siitä olekaan paljastettu oikein mitään.
      tosin pitäis löytää sitä aikaakin näille jostain :-D

      televisiopostaukset on ehkä mun suosikkeja tehdä, voisin puhua telkkarista vaikka kuinka pitkään.

      Poista
    4. Tosta Atlantiksesta en oo kuulukkaa aiemmin :o Mut pitää ehdottomasti kattoo, oon kattonu Merliniäki.
      Agents of Shield vaikuttaa tosi hyvältä. Kattelen nyt ekaa jaksoa. Ootko muuten kattonu (varmaan oot) Landon Liboironin muita sarjoja, esim. Terra Nova? Ite katoin sitä pari ekaa jaksoa kun sitä alotettiin näyttää suomessa, mutta se vissii peruutettiin amerikassa sit lopulta :/

      Poista
    5. (sori että kesti vastata, menin katsomaan BB :ta, hahaa :-D)

      joo toi Atlantis on vähän mysteeri kai kaikille, mutta hyvä jengi takana (mm. Merlinin ja Misfitsin tekijöitä) joten pakko katsoa!

      katsoin aikoinaan ekan jakson Terra Novaa mutta ei se oikein iskenyt, Degrassissahan Landon oli aikoinaan mutta en mä siihen silloin kiinnittänyt mitään huomiota :-D

      Poista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/