02 joulukuuta, 2013

VASTAUSPOSTAUS 2/2

telkkumuzakirjatsdtsdts

Parhaat tv-sarjat?
Game of Thrones, Supernatural (mutta vain kaudet 1-5!!), Community ja How I Met Your Mother.

Lempparileffoja?
Lords of Dogtown, tää on mun ikuisuussuosikki koska skeittausta, söpöjä poikia (Emile Hirsch & Heath Ledger), hyvää läppää, hyvä soundtrack.
Ferris Bueller's Day Off, paras kasariteinileffa. Tässä on ihana odottamaton musiikkikohtaus, nuori Charlie Sheen näyttelemässä kuumaa rikollista ja kaikki se huolettomuus mitä kasarileffoissa on, katson tän aina ainakin kerran vuodessa.
The Social Network, tää nyt vaan on paras, ihan loistava näyttelijöistä soundtrackiin, leffa joka tulee tulevaisuudessa edustamaan meidän koko sukupolvea imho.
Paluu Tulevaisuuteen -trilogia, koska klassikko ja nuori Michael J. Fox ♥

Itketkö helposti elokuvissa? (Jos kyllä, mikä on varmin itkettäjä?)
Joo, aika helposti. I Am Sam itkettää aina, 

Tykkäätkö The Hunger Games -leffoista?
En oo nähnyt yhtään niistä.
Luin sen ekan kirjan ja se oli ihan jees, mua vaan ärsyttää ihan älyttömästi että kaikki YA näinä päivinä on jotain dystopian scifi adventure post-apocalyptic roskaa. Ja sit mun lempinäyttelijät on aina niiden leffaversioissa ja sitten mun on pakko mennä katsomaan joku The Maze Runner ihan vaan sen näyttelijän takia ja et sä sillä kuitenkaan voita sitä Oscaria jonka ansaitset, get a hold of yourself Dylan O'Brien!!1
Eikun siis, niin, en oo nähnyt yhtään niistä enkä ehkä aiokaan koska mun irrationaalinen viha kaikkea scifi YA :ta kohtaan heijastuu niihin liian vahvasti.

Top 3 kuumimmat näyttelijät?
Tom Mison, Avan Jogia, Colton Haynes, tai nää nyt tuli ekana mieleen nyt.

miehekkeeet
(Psst, nää on sitten vaan kylmästi ulkonäön perusteella valkattu, esim. Coltonhan on välillä aika kusipää ja Avania en oo ikinä ees nähnyt näyttelemässä jos tumblrin .gifejä ei lasketa mut siis...)


Missä asoiaf-kirjassa meet?
A Storm of Swordsissa, hitaasti mutta varmasti!

Lempikirjat?
John Green: Looking for Alaska
Chuck Palahniuk: Invisible Monsters
Terry Pratchett & Neil Gaiman: Good Omens
Madeline Miller: Song of Achilles
F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby
Donna Tartt: The Secret History
Richard Siken: Crush (ok, tää on runokokoelma mutta kai silti lasketaan?)

Ootko Goodreadsissä?
Oon, lisätkää kaveriksi!

Minkä kirjan olet lukenut useiten ja kuinka monta kertaa?
Harry Potter ja Azkabanin vanki, ei mitään hajua kuinka monta kertaa, varmaan joku parikymmentä. Nuorempana saatoin lukea tätä niin että kun pääsin vikan sivun loppuun niin käänsin vaan kirjan ympäri ja aloitin uudelleen alusta saman tien.

Luet paljon kirjoja, mut mitkä on ollu pahimmat flopit top5?
Erlend Loe: Supernaiivi, koska odotin että tykkäisin tästä ja mulla on sellainen olo että mun pitäisi tykätä tästä mutta jäi vaan tyhjä ja kylmä olo.
J. K. Rowling: The Casual Vacancy, odotin tältäkin suuria mutta kyllästyin niin pahasti etten ole vieläkään lukenut loppuun.
Flavia Bujor: Ennuskivien mahti, ehkä huonoin kirja jonka oon ikinä lukenut, ja kaikki jaksoi hypettää tätä ihan vaan koska kirjailija oli 12-vuotias kirjoittaessaan tämän.
Markus Zusak: The Book Thief, miksi oi miksi kaikki rakastaa tätä kirjaa?! Kuolema kertojana on ehkä ärsyttävin tapa yrittää piilottaa juonen tylsyys ja holokaustifiktio on sen verran vaikea laji että ehkä kannattaa pysyä kaukana siitä, jos ei jaksa tehdä edes sen vertaa taustatutkimusta että sijoittaisi kirjansa kaupunkiin, joka on oikeasti olemassa..
Jack Kerouac: On The Road, tälle aion kyllä antaa vielä joskus toisen mahdollisuuden mutta listataan silti että saadaan viisi täyteen. Kirjoitustyyli on niin yksitoikkoinen että aloin parinkymmenen sivun jälkeen toivoa että tää olisi novelli eikä romaani, ja tämä yhdistettynä lapsellisiin ja holtittomiin renttuhahmoihin sai mut hylkäämään kirjan.

Lempifiktionaaliset hahmot?
Sam Winchester aina ja ikuisesti.

Mitä musiikkia kuuntelet vihaisena?
Taking Back Sunday on ollut mun äkäisyysmusaa jostain vuodesta 2006 lähtien, heh.

Mitkä on top3 parasta bändiä/artistia tällä hetkellä?
Lorde, The 1975 ja Smallpools.

Minkä bändin/artistin haluaisit vielä nähdä livenä?
Sufjan Stevensin, koska haluaisin vain. Fall Out Boyn, koska ihan outoa kun olin jo hyväksynyt etten koskaan pääse näkemään näitä livenä mutta nyt se taas ehkä olisin mahdollista. Myös tuon edellisessä vastauksessa mainitun kolmikon! Ja kaikki muutkin hyvät, livemusiikki on p a r a s t a.

Jos elämässä olisi soundtrack, minkä biisin olisit halunnut soivan herätessäsi?
Jason Mrazin Make It Mine koska se alkaa sanoilla "wake up everyone, how can you sleep at a time like this", ja koska se oli niin pitkään mun herätysääni että se muistuttaa mua aina aamuista, tai American Authorsin Best Day of My Life, ihan vaan siksi. 



sekalaista

Miten pääsee yli vakavan parisuhteen päättymisestä?
Tärkeintä on muistaa että sä oot sun elämän tärkein ihminen. Ja ajatella kaikkea mitä voit tehdä tulevaisuudessa. Tehdä hulluja suunnitelmia maailmanympärimatkoista. Pitää yhteyttä ystäviin ja perheeseen. Ja juoda paljon tequilaa, luulisin.

Minkä väriset kuulokkeet sulla on?
Mustat.

Jos sun pitäisi pitää koulussa puhe vapaavalintaisesta aiheesta, mistä puhuisit?
Jos pitäisi pitää koulussa puhe niin lintsaisin sen tunnin ja/tai jättäisin kurssin kokonaan kesken.

Söpöin nainen, söpöin mies?
Blake Lively, Harry Styles. Okei, en tiedä onko nää söpöimpiä mut hyvännäkösiä ainaki.

söpöinnainensöpöinmies

Mikä tekee miehestä komeen?
Ilmeikkäät kasvot, hyvä tyylitaju, rusketusrajat, tummat hiukset + vaaleet silmät tai vaaleet hiukset + tummat silmät -yhdistelmä. Ainiin, ja tall boys are so important!! eli pitkät miehet oooh.

Mitä tilaat Arnoldsilla?
Vegebagelin tai Kanacaesarbagelin, en tykkää niistä donitseista.

Mitä tilaat kahvilassa?
Kesällä frappucinon ja talvella jonkun superkalliin herkkukahvin. Tai punaviiniä, jos kello on sen verran että se on ihan okei.

Mitkä ovat suosikkipaikkasi Kuopiossa? Tykkäätkö asua siellä?
Valkeisenlampi ja Vänäri silloin kun niissä on jotain häppeninkiä, Houkutuksen ikkunapöydät, toripöydät kesäiltoina, oma koti ja kavereiden kodit. Tykkään asua täällä, vaikka aina valitankin, ja mulle tulee varmasti ikävä kun muutan pois.

Mitä sun laukusta löytyy aina?
Huulirasvaa. Oon yrittänyt noudattaa "kanna aina mukana omaa sytkäriä ja omaa pullonavaajaa" -sääntöä, mutta oon vähän huono siinä.

Seuraatko mitään urheilua?
Jäkistä sillee on/off.

Kumman valitsisit: et vois puhua enää ikinä tai joutuisit sanomaan aina kaikki ajatuksesi?
Jälkimmäinen varmaan, ehkä löytäisin jonkun joka arvostaisi brutaalia rehellisyyttä.

Jos pääsisit nyt mihin tahansa ulkomaille viikoksi, mihin lähtisit?
Haluaisin vaan jonnekin tosi kauas Suomesta ruskettumaan ja nukkumaan ja lukemaan, missäköhän on tähän aikaan vuodesta hyvät rantakelit? Dubaihin johonkin luksushotelliin, ehkä.

Jos saisit asua missä vain maailmassa, missä asuisit? Entä jos rajattaisiin missä vain Suomessa?
Kreikassa, ehkä. Haluaisin kokeilla myös asua vuoden vaikka Australiassa tai Uudessa-Seelannissa ihan vaan että voisin sanoa että mulla on kaksi kotia täysin eri puolilla maailmaa.
Suomessa mikä vaan kaupunki joka a) samankokoinen tai suurempi kuin Kuopio ja b) etelämmässä tai samalla leveysasteella kuin Kuopio.

Haluisitko tatuointeja, millasia?
Muutan koko ajan mieltäni kaikesta, plus oon tosi nössö ja kipuherkkä, joten en varmaan ole koskaan ottamassa tatuointia MUTTA:
- "i know the world's a broken bone, but melt your headaches call it home", koska tärkein biisi ja lause ikinä♥
- merihirviö/kraken/mikä lie, tein joskus kuvistyötä tästä aiheesta ja siinä inspistä etsiessä selailin kuvia ja siis vähän esim. tämmönen olis siisti tatuointi, haluaisin tän etureiteen.
- "who could deny these butterflies", tosi yksinkertaisella fontilla johonkin mahan/lantion seudulle muistuttamaan että aina ei kantsi olla niin kylmä ämmä.
- Harry Potterin kuolonsyöjien merkki koska, duh, mikään ei koskaan vaikuttanut mun elämään yhtä paljon kuin HP. Tosin mietityttäis vähän että jos kuolonsyöjät on velhomaailman vastine natseille niin olisiko mun tatska sitten jonkinlainen vastine hakaristille...
- kaikki tosi kuluneet ankkurit ja muut meriaiheiset, sugar skullsit, pin up -tytöt, ruusut, kyyhkyset solisluiden kohdalla yms. lämmittää kyllä sydäntä myös tosi paljon joten miksei jokin niistäkin jos vaan uskaltaisi. Ei kaikkien tatskojen tarviis olla mitenkään kamalan henkilökohtaisia ja uniikkeja.
- mahdollisesti jokin My Chemical Romance -aiheinen, tosin en oikein tiedä mikä. Joku mistä ei välttis heti arvais että mihin se liittyy mutta mulle olisi kuitenki tärkeä. Ikuinen fanityttö minä.

Söpöin pariskunta?

(Ei oikeesti. Ei mulla ole ketään suosikkipariskuntaa. Kai.)

Lenkkarit vai korkkarit?
Korkkarit koska lenkkarit kuulostaa joltakin missä urheillaan, blaargh.

Pukeuduitko Duckieksi halloweenina?
En, en pukeutunu miksikään halloweenina :-( Ehkä ensi vuonna sitten!

Sori, jos nämä vastauspostaukset oli tosi tylsää luettavaa, mutta mulla ainakin oli tosi kivaa vastaillessa joten en mä hirveän pahoillani oikeasti ole, hahah.

22 kommenttia:

  1. Anonyymi11:01

    ihana toi sun söpöin pariskunta :---D ja mie kans oon lukenu azkabanin vangin monta kertaa, joskus muistelen sanoneeni 17 kertaa, mutta siitä on jo monta vuotta :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-Dd ois pitäny tehdä pottereiden kanssa sillee että olis aina vetänyt viivan takakanteen tms kun oli lukenut ja niistä olisi sitten voinut laskea!

      Poista
  2. Mietin kans pimeän piirtoa, mut sit aattelin kans tota hakaristivertausta ja nyt mulla on sen sijaan varattu aika Felix felicis-tatskaan helmikuussa 8) ja toi merihirviö on megamakee btw

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oooh kuulostaa hienolta!

      Poista
  3. Anonyymi14:30

    ehkä ainoo vastauspostaus minkä oon koskaan lukenu alusta loppuun :-D oot söpis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha mä vähän arvelin ettei tätä kovin moni lue kokonaan joten jee oon iloisesti yllättynyt! kiitos :**

      Poista
  4. Anonyymi16:50

    Loistavaaaa!! Jokaikinen postaus mikä sulta tulee on yhtä kiinnostava. Oot mun lempparibloggaaja kyllä! <3

    VastaaPoista
  5. Ei vitsit oot kyl mahtava bloggari, sun blogista on tullu mun lemppari!! vaikutat niin mahti tyypiltä!!

    VastaaPoista
  6. ootko varma ettei sulla oo jotain salaista/kadonnutta siskoa jossain? saattaisin nimittäin olla kyseinen henkilö.
    ♥ oot huippu!

    VastaaPoista
  7. Anonyymi22:09

    samaa mieltä söpöimmästä pariskunnasta haha, wish it was true...

    VastaaPoista
  8. Anonyymi20:56

    heeey, the 1975 on huippu bändi! tykkään muuten biiseistä, mutta ootko kuunnella niitten livevetoja? mua harmittaa, että se matthew laulaaa niin pieleen yleensä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en oo hirveesti katsellut mutta menin nyt tän kommentin takia vähän tsekkailemaan youtubesta ja jooo, ei nää ehkä mikään mahtavin livebändi ole. onneksi matthewilla on kuitenki hyvät hiukset.

      Poista
  9. Okei tää on vähän randomisti tulee, mut mulla on ongelmana blogissa se, etten saa tekstin taustaa valkoiseksi. Vaikka valitsen teksti ja tausta ja valkoinen, niin se näyttäytyy harmaana :/ mietin vain että miten nää oot saanu tän valkoseks? :)

    Tom Mison on kyl ihana ♥

    VastaaPoista
  10. Okei, en pääse nyt poistamaan sitä mun edellistä kommentia, mutta taisin keksiä :) tai no, ulkoasu menee vähän muutenkin nyt uusiks, mut hei, mitäpä siitä :)
    anteeksi että vaivasin. ^_^

    VastaaPoista
  11. jee just viimesen viikon oon valittanu kaikille, et miks mulla on niin alhainen kipukynnys, haluun pimeyden piirron! :D kuoleman varjeluksienki merkki ois kiva, mut ei nii leso...

    VastaaPoista
  12. ÄÄÄÄ
    sekoon aina kun joku mainistee
    Sufjan Stevensin
    koska
    rakkaus.

    uaaaaaaaa.
    ja ei kukaan oikeesti kuuntele sitä,
    tai siis en tunne itseni lisäksi ketään :D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sufjan stevens on ehkä mun suurin rakkaus ♥
      itken tyyliin aina kun kuuntelen Majesty Snowbirdin tai The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Usin, ihan vaan koska ne on niin täydellisiä enkä ikinä kyllästy niihin ja oi että rakastan

      Poista
  13. Green ja Palahniuk on pitkään ollu lukulistalla, joten kiitos taas muistuttamisesta. Ehkä etsin ne käsiini joululomalla luettavaksi...

    VastaaPoista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/