27 huhtikuuta, 2014

5 THINGS I'M OBSESSED WITH RIGHT NOW

IMG_3962
IMG_3967

 Monoi Eau des Vahines -tuoksu. Tuoksuu aurinkorasvalle, kookokselle, gardenioille, vaniljalle, rusketusraidoille, rannalle ja jokaiselle mun lapsuuden Kreikan lomalle. Onnellisuutta pullossa. Tämän kai pitäisi olla 2012 kesän kausituote, mutta mä ainakin sain vielä tilattua Yves Rocherin sivuilta ihan ongelmitta.

+ No Such Thing As A Fish -podcasti. QI -sarjan taustatiimi kokoontuu kerran viikossa kertaamaan viikon lempparifaktansa. Jos saisin tehdä ihan mitä tahansa työtä maailmassa niin tekisin ehkä tätä. Ainut huono puoli tässä podcastissa on että tää aiheuttaa aina loputtomia google- ja wikipediaseikkailuja, koska pakko aina lukea lisää näistä faktoista ja tarkistella että voiko ne _oikeesti_ olla totta.
Suosittelen tätä ihan kaikille.

+ HOLYCHILDin Happy With Me, tiedän että tää on jo tuossa pari päivää sitten julkaistussa musapostauksessa mutta kertaus ei oo ikinä pahaksi. Paras biisi!! Pelottaa että oon kuunnellut tän kohta jo ihan puhki.

+ Piparminttutee. Tätä oli mun joululahjaksi saamassa teekokoelmassa ja vierastin vähän ensin mutta nyt oon ihan rakastunut. Raikas ja luontaisesti kofeiiniton, joten oon yrittänyt korvata tällä myöhäisillan kahvikupit että pystyisin nukkumaan rauhassa. Ja totta kai tää just nyt alkaa loppua kun mä vihdoinkin rakastuin, pitää varmaan juosta alkuviikosta ostamaan lisää.
(Googletin ja tämä on ilmeisesti aika usein listattu joksikin turvotusta poistavaksi superlaihdutusrohdoksi??? Okei.)

+ Kuolemat suorassa lähetyksessä. Joo, aika kamala aihe josta obsessoida, mutta katsoin lauantaina pitkästä aikaa The Truman Show'n, joka siis kertoo miehestä joka elää tietämättään koko elämänsä tositv -sarjan sisällä. Leffassa on kohta, jossa tää päähenkilö käy lähellä kuolemaa ja joku taustahahmoista sanoo että "we can't let him die in front of a live audience!" ja mulla jäi sit mieleen pyörimään että ihan varmasti niin on joskus tapahtunut ja sehän sitten oli eka asia, jonka googletin leffan loputtua...
Ja wikipedia tyydytti mun uteliaisuuden, totta kai. Ehkä kamalin/mielenkiintoisin/surullisin johon törmäsin on Christine Chubbuck, uutisreportteri joka ampui itsensä suorassa uutislähetyksessä vuonna 1974.
Ettei jäisi ihan kamalan synkäksi tämä lopetus, niin samalla wikipediaseikkailulla opin että ensimmäinen telkkarissa kiroillut ihminen oli mies, joka maalasi työkseen kaiteita ja kuvaili haastattelussa vuonna 1959 työtään sanoilla "fucking boring". Aika inspiroivaa.

Mitä teidän viikkoon on kuulunut? 

10 kommenttia:

  1. hei oo, toi kuolemat suorassa lähetyksessä kuulostaa mielenkiintoselta, varmaan pakko itekin wikipedioida....:-D
    muuten viikko on ollut kiva, ainoo et se oli toinen pääsiäislomaviikko, eli huomenna taas paluu arkeen ja lapsenvahtihommiin, buu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahhah kiva että tällaset iloiset yhteiset mielenkiinnon kohteet yhdistää meitä...... :-Dd mä melkein toivon että mulla olis jokin arki mihin palata kun tää pääsykokeisiin lukeminen ja kotona haahuilu tuntuu vaan yhdeltä pitkältä sunnuntailta joka ei koskaan lopu.

      Poista
  2. Anonyymi20:53

    twitterterkkui! toi hajuvesipullo on syötävän söötti

    VastaaPoista
  3. Mulla piti olla ahkera opiskeluviikko ja muuten ois ollutkin mut oon taas kipeänä... Ei siitä oo ku pari kuukautta ku olin viimeks ja silloin olin 5 viikkoa ;c Nyt oon siis ottanu tän teholepäilynä ja kattonu Gleetä ja Uutta Sherlockia et paranisin tästä mahdollisimman pian ja sit alkaa ihan superhyperopiskelu kun pääsykokeisiin on enää 5 viikkoa aaaaaa !!!!!! Oon myös alkanut lukee self help -kirjoja (esim. The Happiness Project) ja kirjoittaa enemmän päiväkirjaa. Nuhanenä kuittaa :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla on enää 25 päivää pääsykokeeseen, kuolen :-(

      voi ei self help -kirjat, millonkohan muhun iskee toi villitys. tähän asti oon vaan pyöritelly silmiä kun äiti raahaa niitä kirjastosta, haha. :-Dd

      Poista
    2. En mä oo lukenu ku tollasia mun mielestä vähän järkevämmän olosia, en mitään sellasia "läsnäolon voima"-tyyppisiä, niille mäki pyörittelen silmiä :D Mut toi The Happiness Project on semmonen vähän päiväkirjatyyppinen juttu, se on hyvä! Ei toistaiseks mitenkään mullistanu mun elämää mut hyvä :D Mut pointti miks tulin uudestaan spämmäämään sun kommenttiboksia on, että Intelligent Life -lehdessä on 8-sivuinen juttu John Greenistä!!!! Ja yllätyksekseni siinä oli monta muutakin tosi hyvää juttua, esim. valon vaikutuksista terveydelle, 4 arkkitehtifirmaa suunnittelee kirjakaupan uudelleen (siis keksii sinne kaikkea uutta, ne oli aika cooleja!) yms. Mä löysin sen Ärrältä 9 eurolla, kannattaa käydä ostamassa jos löydät sen :---) Ja tsemppiä kauheesti lukemiseen, et sä kuole!♥♥

      Poista
  4. Anonyymi17:52

    What eiks sul oo tumblr?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tässä on mun tällanen hipster-kauniit-kuvat -tumblr, jota en oo kyllä nyt päivittänyt moneen kuukauteen mutta anyways:
      http://pauliinak.tumblr.com/

      ++ sit mulla on vielä sellanen personal/bandom/fandom -tumblr, mutta siellä on kaikki nolot drunk!bloggaukset ja wincest -shippaustunnustukset neljän vuoden ajalta että pitäis ehkä siivota vähän ennen kun rupeen jakamaan sitä täällä... :-D

      Poista
  5. Anonyymi20:12

    Hihii mietin just pari päivää sitte et oiskohan sulla jotai podcasteja suositeltavaks ku sulla on kuitenki nii hyviä leffa/kirjasuosituksia! Pakko tsekata tuo podcasti ja piparminttutee kuulostaa hyvältä, pakko testata!!

    VastaaPoista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/