11 heinäkuuta, 2014

THINGS I'M OBSESSED WITH RIGHT NOW: JUNE/JULY EDITION

ideeek


Tein tällasen joskus aiemmin ihan vaan koska listat on helpompia ja nyt tuntuu että ehkä tästä tulee joku kuukausittainen juttu. En tiedä.

+ The X-Files ja The X-Files Files: Mä olen tällanen ysärin puolivälin tuotos, joten en ikinä katsonut Salaisia Kansioita silloin kun ne oikeasti tuli telkkarista. Muistan kyllä että vanhemmat tai ehkä jotkut sukulaiset seurasi ja aina kun kuuli alkumusan niin lasten piti poistua huoneesta. Onko muka olemassa ihmistä, jolla ei olisi jotain alitajuntaisia traumoja tosta tunnarista?
Oon kuitenkin kaiken pelottavan ja yliluonnollisen ystävä, minkä takia oon pitkään halunnut tsekata X-Filesit ja nyt kun muun muassa Silicon Valleysta tuttu Kumail Nanjiani (joka on tosi symppis!!) aloitti podcastin, joka auttaa tällaista aloittelijaakin selviytymään läpi sarjasta niin pakkohan mun oli tarttua tilaisuuteen!
Joka viikko mulla on siis kotiläksynä katsoa pari X-Files jaksoa ja sitten kuunnella kun Kumail ja kaverit keskustelee niistä jaksoista (tajusin vasta nyt miten nörtiltä mun kesä kuulostaa mutta mulla on oikeesti tosi hauskaa, promise!!).

Oon kohta jo katsonut ekan tuotantokauden ja oon niiiin rakastunut. Totta kai vähäsen sattuu katsoa niitä erikoisefektejä kun tuntuu siltä että nykypäivänä mäkin voisin tehdä parempia, mutta jokin siinä ysärifiiliksessä myös kiehtoo. Dialogi on mahtavaa (mä tykkään siitä monotonisesta puhetavastakin♥♥), Scullyn ja Mulderin välinen kemia on uskomatonta ja musta on ihana katsoa sarjaa, jonka päähenkilöt ihan oikeasti tulee toimeen keskenään ja välittää toisistaan. Oon niin kyllästynyt siihen "piilovittuilen ja halveksin ja riitelen työkaverini kanssa jatkuvasti ihan vaan, jotta saan pari ovelaa repliikkiä sisään" -dynamiikkaan, joka tuntuu nykyisin olevan jokaisessa sarjassa.
On myös aika hauska katsoa tätä sarjaa näin 20 vuotta myöhemmin, koska oon tässä elämäni aikana ehtinyt katsoa niin paljon sarjoja, jotka on selvästi omaksunut paljon piirteitä X-Filesista ja nyt mä sitten tajuan, että aaaa nää teki tän ensin!

+ Uuden hiusvärin ideointi. Okei, milloinkapa mä en muka tallentaisi jokaista kivaa hiusideaa koneen kuvatiedostoihin, mutta nyt kun mun pastellihiuskausi alkaa lähestyä loppuaan niin pitäisi keksiä jotain uutta kivaa. Luultavasti jotain rentoa urbaanirockchick -ombrevärjästyä, joka olisi tumma tyvestä ja vaalenisi sellaiseen kivan tuhkaiseen blondiin latvoja kohti olisi etsinnässä, mutta en oo vielä löytänyt sopivaa kuvaa kampaajaa varten..
Oman värin kasvattaminen takaisin kuulostaisi myös ihanan rennolta, mutta pitäisi ehkä ensin yrittää ottaa selville että mikä se mun oma väri nyt oikeastaan on kun ei sitä ole pahemmin kukaan viimeiseen 8 vuoteen nähnyt.

+ The Front Bottoms: Löysin tän bändin alunperin koska jollakin, jota seuraan tumblrissa oli otsikkona "With tears in my eyes, I begged you to stay / You said, “Hey man, I love you but no fucking way”, ja halusin tietää mistä biisistä tää oli. Onneksi googletin koska tää bändi iski muhun ihan täysin.
Näiden musa on ilmeisesti  indie-folk-punkia, mikä kuulostaa tosi söpöltä. Hyviä lyriikoita ja sellasta turhautunutta haluun pois tästä pikkukaupungista -fiilistä, joka iskee muhun aina.
Because you are water twelve feet deep and I am boots made of concrete

...eli jos multa ei tule nyt postausta hetkeen niin se johtuu vaan tästä mun X-Files addiktiosta. Hups.

5 kommenttia:

  1. aa en vaan kestä miten upeet noi liilat hiukset on

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiitti! tulee vähän ikävä näitä nyt kun pitää keksiä jotain muuta :-D saa tosin nähdä kuinka pitkään tää kestää..

      Poista
  2. Noi sun hiukset on upeat! Miks pastellikausi päättyy? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei vaan kestä enää jatkuvaa vaalentamista :-(( mulla on kunnon sädekehä katkenneita hiuksia ja yyyyh. on kyllä ihan kiva välillä kokeilla jotain muutakin, olihan mulla yli vuoden eri pastellisävyjä

      Poista
  3. koukutuin tohon biisiin! ihan loistava :D

    VastaaPoista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/