25 lokakuuta, 2014

now real life holds no appeal: the rookies 3

Jokasyksyinen uudet tv-sarjat -postaus on täällä taas! Ideana siis että mä katson ainakin pilottijakson jokaisesta vähänkin kiinnostavasta uudesta tv-sarjasta ja jaan fiiliksiä muutaman lauseen verran. Kommenttiboksissa voidaan jutella lisää näistä sarjoista tai ihan mistä tahansa sarjoista, kunhan jutellaan telkkarista.

(Syksyn 2012 postaus täällä ja viime syksyn täällä.)



Gotham
En oikein osaa päättää onko tää sarja suunnattu kunnon Batmannörteille (joille olettaisin läppien olevan liian tuttuja ja ilmiselviä) vai ihmisille jotka on ihan uusia tähän maailmaan (joille kaikki ei sitten avaudu ihan kunnolla)? Joka tapauksessa, pilotti ei ihan vakuuttanut, mutta eipä tämä ihan mun genre olekaan, joten ehkä vika on minussa.
Ben McKenzie on O.C :n Ryan jokaisessa roolissaan mikä on kyllä aika hellyyttävää.


How To Get Away With Murder
Shonda Rhimesin uusi sarja on täällä!! Rakastin Greyn Anatomian muutamaa ensimmäistä kautta ja vaikka rakkaus on vähän hiipunut eikä Scandalkaan muhun ihan täysin iskenyt niin olen silti sitä mieltä että Shonda Rhimes on nero. How To Get Away With Murderin viisi ensimmäistä jaksoa on vain vahvistanut tätä mielipidettä.
Joukko lakiopiskelijoita, joita yhdistää rankkojen opintojen lisäksi - no, turha tätä on varmaan spoileriksi sanoa kun se tulee jo nimeltä selville - murha.
Ja näiden lakiopiskelijoiden joukossa on muuten Dean Thomas ja Orange is the New Blackin Bennett! Parhautta.
Mulle tulee tästä sarjasta vähän The Secret History viboja, mutta se saattaa johtua ihan vain siitä että noin 80% mun aivoista ajattelee sitä kirjaa jatkuvasti vieläkin.
Kevyesti syksyn paras uusi sarja joka tapauksessa, Ollaan jo aika pitkällä menossa ekassa kaudessa ja tumblr on lähtenyt hehkutukseen aika hyvin mukaan, joten ehkä te kaikki jo katsotte tätä, mutta jos ette niin MENKÄÄ KATSOMAAN.



Mulaney
John Mulaney on ehkä yksi hauskimpia ihmisiä tällä planeetalla just nyt, mutta tää sen Seinfeld rip-off on aika kamala. Tässä on naururaita ja vitsit ei välillä toimi. Blaaah.


Red Band Society
Voi John Green minkä teit kun nostit tämän "syöpään kuolevat nuoret rakastuu toisiinsa" -genren näin suosituksi. Niiiin söpö kaljupää tässä trailerissa että oli kuitenkin pakko tsekata eka jakso ja jäin jo vähän koukkuun. Trailerin söpöläiseen oon kehittänyt jo nolon "dylan o'brien teen wolfin ekalla kaudella" -tasoisen ihastuksen, hups. Ja niin onhan tässä supersöpö Dave Annable lääkärinä, swoooon.
The Red Band Society on välillä vähän naiivi ja kliseinen teinisarja, mutta välillä on hyvä katsoa jotain, mitä katsoessa saa itkeä.


Constantine
Lopetin Supernaturalin katsomisen pari vuotta sitten ja sen jälkeen mun elämässä on ollut fantasia- tai "kauhu"sarjan mentävä aukko, jota yritin välillä paikkailla Teen Wolfilla, mutta koska senkin kanssa luovutin niin toivoin, että Constantine voisi olla mun pelastus.
Constantinekin perustuu sarjakuvaan, ihan niin kuin Gotham, mutta jotenkin tää on niin paljon enemmän mun juttu.
Pilotissa ainakin demoneja, mielisairaaloita ja pari oikeesti toimivaa säikäytystä? Count me in.



Okei, teidän vuoro. Samoja sarjoja? Muuta suositeltavaa? En listannut nyt tähän American Horror Storyn uutta kautta, mutta voidaan puhua siitäkin, mun reaktio on: mehh

14 kommenttia:

  1. Anonyymi17:15

    htgawm (tää nimi kyllä....) on aika mainio (why is your penis on a dead girl's phone), gothamia katsoin pari jaksoa, mutta jokin siinä mättää ja constantine on ehdottomasti katselulistalla. sarjakuvana ei mulle tuttu, mutta pidin kovasti elokuvasta, jossa keanu reeves constantinen roolissa (ja myös tilda swinton gabrielina!!!).

    a to z (koska ihana the mother) ja selfie (koska ihanat karen gillan ja john cho) on myös katselulistalla (liikaa sarjoja katsottavana aina syksyisin). sen sijaan katsottuna jo jane the virgin ja the flash, ensimmäiseksi mainittu on mitä liikkiksein ja hauskoin typerästä nimestä ja alkuasetelmasta huolimatta, the flash toimii näin arrow-fanina vaikka vähän cheesy onkin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en oo nähnyt tota leffaakaan! lähdin ihan sokkona tähän sarjaan hehs, mutta ainakin so far so good.

      toi A to Z vaikuttaa trailerin perusteella kyllä ihan hauskalle, laitoin ton mun to-watch listalle nyt jos joskus löytyis aikaa ja halua katsoa jotain kevyttä :-D ja jooo the mother on niin symppis vaikka muuten haluunkin teeskennellä ettei HIMYMin vikaa kautta tapahtunutkaan.
      jane the virgin vaikutta kyllä aika.... mielenkiintoiselle. skippaan ehkä suosiolla.

      mä en oo ikinä katsonut arrowia niin jätin ton the flashinkin katsomatta, vaikka se ensin mun listalla pyörikin. ehkä jos joskus innostun katsomaan ensin arrowia niin jatkan sitten siitä.

      Poista
  2. Tää on vanha sarja, mutta ootko kattonu Doctor Whota? Uudesta Sherlockista (doctor who on kans bbc:n ja käsikirjoittajana steven moffat) ja poikaystävän hehkutuksesta innostuneena oon kattonu yhen jakson (tosin alotin vitoskaudesta, koska näin sen tohtorin eka ja päätin et se on oikee) ja oon muuten ihan ihastunut, mutta alienit vaatii vielä sulattelua.

    Ylipäätään oon aika huono tv-sarjaihminen, ja oon nähny vaan kolmen sarjan kaikki kaudet (Pako, Sinkkuelämää, Game of Thrones johon menetin uskon nelostuottarissa enkä enää oikein ees tykkää siitä...). Jostain syystä musta tv-sarjoja vaan aina venytetään ja leffat on paljon koherentimpia ja pitää mielenkiinnon paremmin yllä, mulla ei riitä kärsivällisyys juonten pitkittämiseen ilmeisesti :D Mut jos pitäis valita yks tv-sarja, joka sun mielestä kaikkien pitäis nähä, niin mikä se ois? :)

    (Pahoitteluni tosi epäloogisesta kommentista!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon nähny Doctor Whosta kaks jaksoa ja ei se vaan iske.... jotenkin se koko sarjan fandomkin on niin ärsyttävän oloinen ainakin tumblrissa että haluun vaan pysyä kaukana koko sarjasta :-Ddd

      mä oon sellanen että lopetan kaikki sarjat aina kesken ja jos mun pitäis tehdä listaa parhaista tv-sarjoista ikinä niin se näyttäis tyyliin tältä:
      - The Office ♥
      - Game of Thrones (joka tosiaan huononee kausi kaudelta....)
      - Supernatural (jos katsoo vain vitoskauden vikaan jaksoon asti!!!)
      - How I Met Your Mother (jos katsoo vain ehkä öö 4-5 ekaa tuotantokautta? idk, se viimeinen tuotantokausi kyllä pilaa tän sarjan aika taidokkaasti mutta varsinkin alkuaikoina HIMYM oli ihan loistava)

      Poista
  3. Anonyymi10:46

    brittiläinen e4-kanavan Glue on yks uusi sarja, joka tänä syksynä on lumonnut mut täysin <3 se sijottuu jonnekin Englannin maaseudulle ja kertoo nuorista jotka pistää yhtenä yönä päät sekasin ja aamulla porukan nuorin, 14-vuotias poika löytyy kuolleena. sarja on Skinsin luojalta joten samantyylisiä rauhattomia nuoria sieluja löytyy, mutta pääjuonena toimii tällä kertaa tosi mielenkiintoinen murhamysteeri. ja plussana sarja on täynnä söpöjä ja surullisia englantilaispoikia <3 esteettisestikin tosi nätti sarja :) kannattaa tsekata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon nähny tästä .gifsettejä mun dashboardilla!! muistan koska ihmettelin silloin että miks kukaan antais sarjalle nimeksi Glue.... :-D mutta joo, tää menee ehdottomasti to-watch listalle, kiitti vinkistä!

      Poista
  4. how to get away with murder!!!! en kestä mitä the secret history -viboja tosta saa! :-D katoin eilen illalla kolme jaksoa ja loput kaks tänään ja oon täysin koukussa!
    ja red band societya aloin kanssa seurata aika samoista syistä kuin sinä :-D syöpägenre vähän ärsyttää kyllä, mutta toi vaikuttaa ainakin vielä ihan hyvältä toteutukselta aiheesta, kun joukossa on vähän muitakin sairauksia.

    muita uusia sarjoja en ookaan alottanut tänä syksynä kun muutamasta vanhasta lempparista alkoi taas uudet kaudet niin niissäkin on ihan tarpeeks katottavaa... mutta toi edellisen anonyymin suosittelema glue kuulostaa kiinnostavalta, täytyy ehkä katsoa ainakin sen pilotti vaikka en skinsistä oo ikinä tykännytkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aaaaaaa HTGAWM on kyllä niin loistava, en kestä. ♥

      mäkin aion tsekata ton Gluen, kuulostaa lupaavalta.

      Poista
  5. Postaukseen mitenkään liittymättä, osallistutko NaNoWriMoon tänä vuonna?
    Tuli vaan mieleen ku sä sait mut alunperin kiinnostuu asiasta ja tänä vuonna aion kaikista kouluhommista huolimatta osallistua ekan kerran ja oon jo iha innoissani ja haluisin jo alottaa!! Sain poikaystävänki houkuteltua mukkaan, nyt seki innostu mutta ei oo suostunu kertomaan mulle mitään ideastaan... Mun suunnitelmiin kuuluu kaks tyttöö, jotka on aika hukassa ja sit ne löytääkin toisensa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon NaNo Rebel ja kirjotan uusiks/parantelen/whatevs sitä mun viime vuoden Nanoa! tykkään mun vanhoista hahmoista niin paljon että haluun kirjotella niistä lisää. ja en oo kyllä ihan varma riittäiskö aikakaan ihan kokonaan uuden kirjoitteluun.. :-D

      mutta jeee kiva että osallistut!! nanowrimo on parhautta!

      Poista
  6. Anonyymi18:44

    mitä mitä mikä vika american horror storyn uudessa kaudessa? eikun ai niin et muutenkaan ollut mikään fani. älä muuten oikeasti vastaa kysymykseen, en oo kattonu siitä vielä yhtään mitään joten en halua spoilereita.

    latasin just pilotin tosta lakisarjasta ja koska itsekin innolla aina etsin hyvää fantasiasarjaa, taidan ton constantinenkin kurkata! :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha joo mulla on vaan vähän asennevamma AHS :ää kohtaan! kyllä mä tältäkin kaudelta katson ne 3-5 ekaa jaksoa ja jätän sit taas siihen.... :-D

      How To Get Away With Murder on niiiin upee, tuut varmasti tykkäämään siitä! ja Constantine tosiaan pilotin perusteella jees, en oo vielä saanut aikaseks kattoa tokaa jaksoa vaikka se tulikin jo perjantaina.

      Poista
  7. Vähän myöhässä taidan taas liittyä keskusteluun, mutta olen itsekkin aina syksyisin katsastanut uusia sarjoja, ja tosiaan katoin Gothamni jonkun verran mutta sitte se jäi. Flashia katon vieläkin, tosin viimesintä jaksoa en ole vielä kattonu. Arrowta katon sillon ku Tumblr kertoo että tapahtuu jotain mielenkiintoista :D
    Mutta määkin oon jääny ihan koukkuun tohon HTGAWM (ja nyt mun googlailut näyttää aika epäilyttäviltä :D ) mutta pakkoa sanoa että ne näyttelijät tekee tosi hyvää työtä. En esim aluksi tunnistanu Alfred Enochia Dean Thomasiksi, koska ihan eri vibat lähtee. Eli hyvää työtä.
    Satuitko muuten viime vuonna aloittamaan the 100 sarjaa? Ite alotin ja vihastuin pilotissa niin reilusti niitten nuorten puuhiin että jäi siihen. Mutta sain kuulla että se menee paremmaksi sitten ensimmäisten jaksojen jälkee ja nyt oon kattomassa kakos kautta :D Myös Agents of S.H.I.E.L.D. on edelleen lemppareiden listalla ja kohta alkaa Agent Carter joka kertoo siis peggy carterista joka oli captain americassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha aina voi liittyä keskusteluun! mä en ikinä aloittanut Flashia koska en oo katsonut Arrowia... en oo ihan varma olisko se mun tyylinen sarja lainkaan :-D

      HTGAWM on niiiin loistava en kestä ♥ ja tosiaan näyttelijät!! niin loistavia! tykkään erityisesti Matt McGorrysta token white frat guy Asherina :-Dd

      mulla oli tarkoitus tsekata the 100 mutta jotenkin jäi välistä. oon kyllä nähnyt hirveesti .gifsettejä ja muuta tumblrissa ja aika monet joiden makuun tv-sarjoissa luotan näyttää tykkäävän siitä, eli ehkä pitäis oikeesti tsekata!

      Poista

UKK:
instagram?
pauliinakiero
twitter?
@pauliinakiero
tumblr?
http://pauliinak.tumblr.com/